Spice Road - Jogo de estratégia para PC.
Sobre Spice Road.
Spice Road é um novo jogo de estratégia de construção de cidades para PC. O último jogo do estúdio Indie Aartform Games permite que você jogue como governador na época colonial, usando suas habilidades estratégicas para explorar novas terras e construir o seu império das cidades.
Divirta-se fazendo as melhores cidades enquanto luta com bandidos e indo à guerra com facções opostas. Use táticas militares e econômicas inteligentes para aperfeiçoar sua rede de comércio e se tornar um Warlord Tycoon!
No fundo das montanhas e dos desertos da Ásia central, onde a vida é dura e a morte é repentina, finas trilhas de ouro, seda e especiarias trazem uma teia entre as forjagens industriais do Ocidente e os climas exóticos do Oriente.
Você é um governador colonial no século 18, construindo uma cidade na Spice Road em um momento de guerra e descoberta. Mais do que spice viaja suas estradas - os exércitos de mosquete, filosofias e jogos de poder que abrangem o globo estão sob seu controle. De palácio a monastry, posto de comércio a contrabandistas - sua cidade é inútil, sem os nobres, monges, comerciantes e mafiosos que escolheram viver nele - e mantê-los felizes ao mesmo tempo nunca é simples.
Simulação econômica e comercial avançada. 3 camadas da indústria fornecem bens e serviços para populações de cidadãos, escravos e nobres com total controle sobre salários e impostos. Construa uma rede de fazendas, minas e rotas de caravanas. Escote o mapa para encontrar bens raros e exóticos para exportar para terras distantes. Derrote os invasores de bandidos, ou pague tributo para manter suas rotas pacíficas. Competir contra rivais corporativos astutos. Escolha a diplomacia ou ataque suas caravanas e faça guerra às suas cidades. Conheça as necessidades sociais e religiosas do seu cidadão. Atraia visitantes exploradores ou peregrinos, desenvolvendo o entretenimento ou o lado espiritual da sua cidade.
Edifício de cidade, jogo de simulação social e econômica para PC.
Spice Road - Jogo de estratégia para PC.
Sobre Spice Road.
Spice Road é um novo jogo de estratégia de construção de cidades para PC. O último jogo do estúdio Indie Aartform Games permite que você jogue como governador na época colonial, usando suas habilidades estratégicas para explorar novas terras e construir o seu império das cidades.
Divirta-se fazendo as melhores cidades enquanto luta com bandidos e indo à guerra com facções opostas. Use táticas militares e econômicas inteligentes para aperfeiçoar sua rede de comércio e se tornar um Warlord Tycoon!
No fundo das montanhas e dos desertos da Ásia central, onde a vida é dura e a morte é repentina, finas trilhas de ouro, seda e especiarias trazem uma teia entre as forjagens industriais do Ocidente e os climas exóticos do Oriente.
Você é um governador colonial no século 18, construindo uma cidade na Spice Road em um momento de guerra e descoberta. Mais do que spice viaja suas estradas - os exércitos de mosquete, filosofias e jogos de poder que abrangem o globo estão sob seu controle. De palácio a monastry, posto de comércio a contrabandistas - sua cidade é inútil, sem os nobres, monges, comerciantes e mafiosos que escolheram viver nele - e mantê-los felizes ao mesmo tempo nunca é simples.
Simulação econômica e comercial avançada. 3 camadas da indústria fornecem bens e serviços para populações de cidadãos, escravos e nobres com total controle sobre salários e impostos. Construa uma rede de fazendas, minas e rotas de caravanas. Escote o mapa para encontrar bens raros e exóticos para exportar para terras distantes. Derrote os invasores de bandidos, ou pague tributo para manter suas rotas pacíficas. Competir contra rivais corporativos astutos. Escolha a diplomacia ou ataque suas caravanas e faça guerra às suas cidades. Conheça as necessidades sociais e religiosas do seu cidadão. Atraia visitantes exploradores ou peregrinos, desenvolvendo o entretenimento ou o lado espiritual da sua cidade.
Edifício de cidade, jogo de simulação social e econômica para PC.
Spice Road - Jogo de estratégia para PC.
Sobre Spice Road.
Spice Road é um novo jogo de estratégia de construção de cidades para PC. O último jogo do estúdio Indie Aartform Games permite que você jogue como governador na época colonial, usando suas habilidades estratégicas para explorar novas terras e construir o seu império das cidades.
Divirta-se fazendo as melhores cidades enquanto luta com bandidos e indo à guerra com facções opostas. Use táticas militares e econômicas inteligentes para aperfeiçoar sua rede de comércio e se tornar um Warlord Tycoon!
No fundo das montanhas e dos desertos da Ásia central, onde a vida é dura e a morte é repentina, finas trilhas de ouro, seda e especiarias trazem uma teia entre as forjagens industriais do Ocidente e os climas exóticos do Oriente.
Você é um governador colonial no século 18, construindo uma cidade na Spice Road em um momento de guerra e descoberta. Mais do que spice viaja suas estradas - os exércitos de mosquete, filosofias e jogos de poder que abrangem o globo estão sob seu controle. De palácio a monastry, posto de comércio a contrabandistas - sua cidade é inútil, sem os nobres, monges, comerciantes e mafiosos que escolheram viver nele - e mantê-los felizes ao mesmo tempo nunca é simples.
Simulação econômica e comercial avançada. 3 camadas da indústria fornecem bens e serviços para populações de cidadãos, escravos e nobres com total controle sobre salários e impostos. Construa uma rede de fazendas, minas e rotas de caravanas. Escote o mapa para encontrar bens raros e exóticos para exportar para terras distantes. Derrote os invasores de bandidos, ou pague tributo para manter suas rotas pacíficas. Competir contra rivais corporativos astutos. Escolha a diplomacia ou ataque suas caravanas e faça guerra às suas cidades. Conheça as necessidades sociais e religiosas do seu cidadão. Atraia visitantes exploradores ou peregrinos, desenvolvendo o entretenimento ou o lado espiritual da sua cidade.
Edifício de cidade, jogo de simulação social e econômica para PC.
Os melhores jogos de estratégia em PC.
Qual é o melhor jogo de estratégia de PC? O gênero foi inventado pela primeira vez em 1938, quando Winston Churchill olhou para uma janela de avião sobre a França e pensou: "Ei, isso seria um videogame muito legal, seja lá o que for".
Desde então, tem havido cerca de cem milhões de jogos de estratégia diferentes, simulando quantos tipos diferentes de luta, como nós, humanos, tivemos razões para lutar um contra o outro. Desde os abrangentes traços abrangentes da série Civilização até as lâminas individualmente renderizadas dos jogos da Total War, e as representações irrefutáveis do realismo da Europa Universalis, para não se esquecer da tecnologia de fantasia distante da StarCraft - o gênero é tão diversificado quanto eles venha.
A dominação mundial começa com o conhecimento dos últimos jogos de PC, e onde melhor dar o primeiro passo do que a página inicial do PCGamesN?
Mas quais são os principais jogos de estratégia absolutos no PC? Quais são os melhores jogos de estratégia no Steam? Bem, basta arrastar uma caixa de seleção sobre nossos corpos e clicar com o botão direito no horizonte, e todos estaremos no caminho para descobrir.
Total War: Warhammer 2.
Com Total War: Warhammer, a série de estratégia icônica mergulhou um dedo do pé experimental na fantasia. A diversão alegre de dragões e magia (para não mencionar uma licença popular) foi feita para atrair em massa e vendas recorde, mas a Assembléia criativa não esqueceu como fazer um bom jogo de estratégia. O personagem das facções de Warhammer foi canalizado para uma mecânica de campanha envolvente que variou pela primeira vez, incentivando replayability e listas de unidades que permitiram um melhor simulador de batalha Lord of the Rings do que qualquer outro jogo lá fora.
Tudo isso é ainda mais verdadeiro na sequela e vê a CA ir ainda maior, tornando-se um dos melhores jogos de estratégia nos últimos anos. Novamente, porém, essa ambição é temperada com artesanato: a nova condição de vitória de Vortex pode parecer uma indulgência fantástica, mas serve o jogo, mantendo a pressão até o fim, quando você já viajaria para uma vitória fácil. As facções são mais características do que nunca, mas os Duendes Altas com sabor a baunilha são uma presença de senso comum em meio a todos os bombones. Então não se deixe enganar com os dragões e os dinossauros - esta é a melhor Total War tem sido a métrica analítica antiga, bem como as novas e divertidas novidades.
Civilização VI.
Se Civ V fosse o mais simplificado da série, a Civ VI era a mais celebradora - uma iteração do 25º aniversário que derrama a esterilidade de entradas anteriores em favor de uma trilha sonora agitada e um novo visual (braguilhoso). Ele descobre que Firaxis lembra que o poder de um jogo 4X reside tanto na sua atmosfera como nos seus sistemas.
É um testemunho da atenção de Sid Meier e seu estúdio, no entanto, que eles também não negligenciaram esses sistemas. Civilization VI exumou várias das melhores adições do Patch de equilíbrio comunitário de seu antecessor, enquanto avançava e aumentava com algumas idéias novas - os construtores que expiram após três turnos, por exemplo, e as cidades que se espalham por várias telhas.
Não é assim que o Civ é? Empurrando para cima e para cima, alcançando as estrelas? Firaxis certamente continuará a fazer exatamente isso, construindo sobre essas bases fortes com patches de equilíbrio e expansões. E os jogadores farão o mesmo que concebem modificações Civ IV que mudem o jogo. Mas mesmo o jogo que existe agora é um Civ clássico. Não é apenas uma experiência introdutória maravilhosamente colorida, mas também um toque intrigante sobre algumas das mecenas mais profundamente enraizadas da série que manterão os veteranos voltando por mais uma vez.
Offworld Trading Company.
A Offworld Trading Company (OTC) está bem no outro extremo do espectro estratégico da Civilization IV, embora ambos tenham sido desenhados por Soren Johnson. Enquanto o Civ cresce a história e parte do futuro da humanidade, narrando o progresso da humanidade, o OTC trata de fazer uma fortuna, explorando nosso pequeno vizinho vermelho, Marte.
É um RTS sem micro-gerenciamento, e em que a vitória não é alcançada através do lançamento de tanques em inimigos ou demolição de suas bases. Em vez disso, suas armas são recursos e dinheiro, o que você usará para manipular o mercado, não apenas para se enriquecer, mas para acabar completamente com seus concorrentes. Isso é, se você não fez uma aliança temporária com um dos seus rivais, é claro - embora você possa terminar fechando negócios com uma mão enquanto segura um punhal na outra.
Você pode não esperar que um jogo de estratégia econômica seja muito agressivo, mas OTC incentiva você a ser tão hostil quanto um guerreiro. Quando você está observando os menus e planejando o que construir em seguida, o que vender, se é hora de começar uma aquisição hostil de outra empresa, é tão emocionante quanto quando você está enviando infantaria em campos de artilharia ou lançando sneak ataques aéreos contra uma fortaleza inimiga na Company of Heroes ou StarCraft II.
E lembre-se de Baba Yetu? Provavelmente, a maior música composta por um videogame? Bem, seu compositor, Christopher Tin, criou a trilha sonora para o OTC. E sim, é muito bom.
Stellaris, o híbrido de estratégia grande de 4X do Paradox, torna o espaço surpreendente novamente graças a cadeias de eventos que são, em primeiro lugar, evocativas de Crusader Kings II, mas acabam indo muito mais longe. Esperar revoltas mutantes, rebeliões robóticas e a descoberta de textos estrangeiros que fazem seus cidadãos questionarem seu lugar na galáxia.
Não é apenas um jogo 4X; É um jogo de RPG galáctico e sim do império, conferindo uma vasta gama de opções aos jogadores, permitindo que eles criem espécies únicas, excêntricas e espaciais. Você pode jogar como uma sociedade fundamentalista construída nas costas de escravos, ou lagartos hiper-inteligentes que dependem de robôs, sejam eles lutando ou cultivando. O robusto criador de espécies e a multiplicidade de decisões significativas significam que você pode criar quase todos os alienígenas que você possa imaginar.
E subjugar tudo isso é o foco do jogo na exploração. Enquanto a maioria dos jogos do espaço 4X se mantêm com um método de viagem interestelar, Stellaris oferece três para escolher, cada um com seus próprios pontos fortes e contadores. Em um jogo, a galáxia pode ser uma rede de hiperlânios, mas no próximo, você pode encontrar-se construindo estações de minhoca e piscando pela galáxia.
Stellaris multiplayer também não deve ser negligenciado, transformando seres humanos dignos em tiranos alienígenas maquiavistas na queda de um chapéu.
Cinzas da Singularidade.
As cinzas da singularidade usam seu comandante supremo (visto em outro lugar nesta lista) e a influência total da aniquilação na manga. Ele vem completo com uma visão de câmera que pode ampliar todo o caminho - até o ponto em que você está pedindo micro máquinas em torno de uma grade - antes de fechar todo o caminho, de modo que você esteja tão perto da ação que você quase pode sentir o moagem das engrenagens de uma aeronave Hades. A interface do usuário está faltando um zoom estratégico, mas o acesso ao espaço traz uma visão geral do mapa estratégico, que faz o mesmo trabalho e não se acostuma demais.
Ashes também opera uma economia de transmissão familiar para o Comandante Supremo, pelo qual você constrói extractores para obter recursos da terra. Mas ele se afasta do sistema escalonado de escalas desse jogo, em vez disso, ecoando a Companhia dos Heróis da maneira que exige que você persiga continuamente os pontos de recursos. O metal e os radioactivos são os principais recursos do jogo, e as regiões habitam tipicamente uma ou outra, enquanto o Turinium e Quanta compõem o resto - o primeiro utilizado para aumentar a inteligência e atingir a massa crítica, o último precisava aumentar a produção da unidade - tanto sua estratégia depende da sua capacidade de gerenciar todos os recursos simultaneamente.
Os exércitos em larga escala, é claro, fazem batalhas em larga escala, que é onde as cinzas da singularidade brilham. As unidades aéreas fornecem cobertura radar e visual e podem bombear alvos. Considerando que as unidades terrestres são compostas por qualquer coisa de pequenas fragatas, com cerca de 50 m de comprimento, com Dreadnoughts gigantes e de quilômetros de extensão. Estas são a sua melhor forma de ofensa, uma vez que, além de seu tamanho, eles empregam uma característica de veterania que lhes permite ganhar experiência com cada batalha passageira. E o melhor de tudo, eles podem ser agrupados em meta-unidades, trabalhando inteligentemente e movendo-se como um.
O XCOM 2 é um dos grandes destaques do gênero tática. Já. São os melhores fragmentos da série até agora - a luta selvagem, o grupo de heróis ragtag, os alienígenas tortuosos, as batalhas táticas apertadas - e lança melhorias após a melhoria no topo.
Mais uma vez, você está enviando seis soldados para a violação, mas desta vez como um grupo de sobreviventes que lutam contra um regime alienígena tirânico. São táticas de guerrilha, missões secretas e dissidências. Você precisa aprender a fazer sacrifícios, deixando os homens e as mulheres para trás para que você possa salvar o resto, e você precisa aprender a engolir a perda e o fracasso.
As batalhas são desafiadoras e variadas, cheias de adversários horríveis com habilidades difíceis e surpreendentes, mas as maiores mudanças são encontradas na camada estratégica. Você viajará por todo o mundo, configurando células, infiltrando sites negros, buscando mais recursos para que você possa armar armas e ferramentas mais poderosas - é atraente, ao invés de uma reflexão tardia.
E os mods XCOM 2 já são excelentes. Você pode baixar uma arma de corgi. Uma arma de corgi.
Quero mais? Aqui está a nossa revisão XCOM 2.
Total War: Shogun 2.
A segunda viagem do Total War para o Japão, a sequela da primeira Guerra Total, é o maior jogo da série. Sim, melhor do que a amada Roma original ou o Attila ambicioso e muito bonito. É uma guerra Total War mais pensativo e reduzido, em contraste com seu antecessor maciço, muito defeituoso, Empire.
As lições obviamente foram aprendidas com o Napoleão mais focado: Total War. O mapa de Shogun II é diversificado e cheio de problemas táticos interessantes devido à prevalência de montanhas, mas também é pequeno, pelos padrões da Total War e mais gerenciável. Isso é muito, muito bom, porque significa uma coisa importante: mais batalhas!
Total War: Shogun II é, sem dúvida, o jogo mais bonito da série para inicializar. Seus irmãos mais novos podem ser mais jovens e mais firmes, mas Shogun tem um estilo que eles só podem sonhar, onde as batalhas são salpicadas com flores de cerejeira flutuantes e guerreiros individuais duzam em duelos tensos.
Há muito a recomendar além do jogo base, também. Consulte os nossos guias para os melhores modelos Shogun II, Shogun II DLC e mapas criados pelo usuário Shogun II. A excelente expansão da Queda da Samurai também é uma obrigação, particularmente se você quer ver a guerra da pólvora corretamente, ou pelo menos melhor do que no Império.
Homeworld: Desertos de Kharak.
Com o Homeworld: Desertos de Kharak, o Blackbird Interactive fez o aparentemente impossível: transpor as guerras espaciais elegantes e minimalistas dos jogos originais do Homeworld para um único planeta. De alguma forma, funciona. Muito bem.
É uma jornada, através de um deserto sem fim, em uma missão para salvar uma civilização. Cada batalha está conectada ao último, bem como aos que ainda não são jogados. Toda unidade que sobrevive viverá para lutar outro dia em outra missão em uma guerra persistente para a sobrevivência.
O próprio Kharak, apesar de apenas ser um deserto gigante, é um fantástico campo de batalha de tamanho planetário. A adição de terreno e elevação replica as batalhas tridimensionais dos jogos anteriores, com as dunas de areia fornecendo cobertura, manchas escondidas e terreno alto de onde você pode desencadear ataques devastadores.
Como seus predecessores, Deserts of Kharak também é abençoado com alguns dos melhores projetos de arte que você poderia encontrar em um RTS, acompanhado de um incrível design de som e uma narrativa genuinamente interessante.
Cidades: Skylines.
Não desde o SimCity 4 houve um construtor de cidades de tão ótima qualidade. A Colossal Order fez um nome para si mesmo através da série Cities in Motion, que simulou redes de transporte urbano, mas a skylines é muito mais ambiciosa - um jogo de gerenciamento de cidade completo e altamente modulável. E que jogo. Enorme, em tamanho e escopo, detalhado e lógico, Cities: Skylines consegue quase fazer-nos esquecer o decepcionante SimCity de 2018.
No dia em que lançou, já era um jogo impressionante, mas com o tempo provou ser algo ainda melhor: um campo de jogos para moders. Em uma comparação espessa com a atitude de EA em relação ao SimCity, Colossal Order abriu seu jogo com facilidade para as massas, permitindo que os moders mexissem com todo o tipo de coisas, desde edifícios e estradas do jogo até recursos e ferramentas inteiramente novos.
O jogo base deve manter os planejadores da cidade mais ávidos felizes, mas as expansões dos Skylines são mais do que merecem uma aparência também. Eles expandem o aspecto comercial de suas cidades, adicionando um monte de lazer, bem como um ciclo de dia e de noite que altera o jogo. Mais do que apenas um toque estético, dá-lhe muito mais controle sobre sua cidade, permitindo que você planeje serviços da cidade como lixo, transporte público e patrulhas policiais em torno da hora do dia. Por exemplo, as estradas são mais silenciosas tarde da noite, tornando mais fácil para os caminhões de lixo fazer suas paradas.
Com a comunidade de modificação diligente ainda muito ativa, a Skylines promete apenas aumentar. Dê uma olhada na nossa lista das melhores cidades: Modos de Skylines.
Legenda sem fim.
Sempre que a Língua sem fim aparece na conversa, é difícil não brincar com isso, o que estamos prestes a fazer aqui. Ele ganhou facilmente um lugar como um dos melhores jogos de 2018.
É um jogo de 4X que mistura a fantasia e a ficção científica de forma perfeita, lançando espaçonaves encalhados contra personagens de dragões mágicos, em absolutamente o mais chato mundo baseado em hexadecimal. Diversa, linda, parece quase tangível, como se você pudesse chegar e pegar uma das cidades elaboradas e encaixá-lo nas mãos. "Não se preocupe, cidadãos. Não permitiremos que os horríveis insetos que comem o homem devorem você e suas famílias".
O que o torna mais notável são as facções fascinantes que competem pelo domínio sobre o mundo bonito, mas ligeiramente apocalíptico, cada um abençoado com mecânicos únicos e interessantes que os separam e informam como são jogados. Você tem a horrível raça de insetos comendo carne, o Necrophage, por exemplo, que são tão sujos que não podem fazer alianças com outras facções, forçando-as a serem sempre a oposição. E há os Cultistas bizarros, uma facção de zelotes peculiares que só podem construir uma cidade e devem confiar em enrolar outras facções se quiserem se expandir.
Ele perde um pouco quando chega ao jogo final, mas continua a ser divertido e a jornada para esse ponto é rica em decisões estratégicas e táticas interessantes. Surpreendentemente, também é abençoado com uma narrativa forte que confere ao jogo um senso tangível de lugar. Toda facção tem um conjunto único de missões de história que irão informar muitas das suas decisões sem apoiá-lo em uma esquina, e há uma abundância de duvidas e histórias que fazem sentir que você está gerenciando um mundo onde uma aventura de roleplay é tomando lugar.
Crusader Kings II.
Crusader Kings II é um bastardo assassino de um grande jogo de estratégia. Você interpreta um governante medieval tentando ganhar mais poder, influência e território em uma Europa medieval historicamente autêntica. É um jogo de intriga, guerra, política e religião, jogado em um mapa impressionante e detalhado do mundo conhecido e em inúmeros menus complexos. No entanto, é sobre pessoas: sua dinastia, seus vassalos, seus amantes, inimigos e familiares.
É esse elemento pessoal que torna Crusader Kings II tão atraente. Você é responsável por uma família, e não por uma nação abstrata. Você vai se casar e ter filhos, você vai morrer, e seu herdeiro irá assumir o controle e o todo começa de novo. Entre tudo isso, você pode usar a força intriga ou bruta para aumentar suas participações, mas a chave é que você desenvolva uma conexão pessoal real com seus personagens, seu avatar. Você vai chorar a sua morte e você irá animar todos os seus triunfos.
Você quer fazer muitos amigos e depois trair todos eles, os tolos.
Usurp tronos, criar casamentos politicamente vantajosos, assassinar sua esposa, e se tudo é demais para você, sempre há o torneio de torneios ocasionais ou o dia da caça para mantê-lo com bom humor. Enquanto eles não o matarem.
Warhammer 40,000: Dawn of War.
Jogar Dawn of War agora é fascinante. De muitas maneiras, parece ser um RTS muito tradicional, com muita construção de base, turtagem e gerenciamento de recursos. Mas também é um precursor de pessoas como a Company of Heroes. Vemos Relic começando a experimentar a moral, a capa, os esquadrões e as facções drasticamente diferentes.
Existe uma intensidade que apóia todo o jogo. É tudo sobre avançar, depois capturar e manter o território. E todo o tempo, os recursos se tornam mais fugazes, como geradores e similares. Mas a máquina de guerra constantemente precisa ser alimentada.
Expansões ajudaram o jogo, introduzindo mais facções construídas em torno de mecânica única. Há os Eldar sneaky, Orks com fome de waaargh, a Guarda Imperial maciça - cada facção oferece diferentes maneiras de jogar o jogo. Ao final, existem nove no total.
Dawn of War II acabou mudando quase tudo, reduzindo as batalhas e enfocando as estratégias de estratégia. Ainda era ótimo, mas o afastamento das tradições do gênero fazia perder alguma magia.
StarCraft II.
StarCraft II é um jogo de estratégia de ficção científica sobre cowboys blindados contra alienígenas xenomórficos e elfos espaciais. É um RTS de base clássico, onde você reúne recursos, constrói exércitos e mata seu inimigo antes de matá-lo com decisões rápidas e até cliques de mouse mais rápidos.
Multiplayer é uma grande parte do Starcraft II. Seus inimigos serão humanos; eles poderão clicar mais rápido do que você, emitir ordens mais rápidas do que você. Você provavelmente perderá muito, mas você melhorará quanto mais você jogue, e há uma base de jogador competitiva pequena mas dedicada para competir no nível esports.
O jogador único também é interessante - a Blizzard combinou uma ação frenética com um cenário de RPG ao seguir as façanhas do mercenário terrano Jim Raynor. Você vai lutar por uma série de missões, muitas das quais terão objetivos únicos - como tentar colher recursos em um mapa que periodicamente se enche de lava, ou defende contra ondas em ondas de Zerg por um período de tempo determinado. Entre as missões, você explorará um hub RPG-ish, onde você pode conversar com pessoas, pesquisar novos técnicos e decidir onde seu próximo destino será. História é difícil de fazer no RTS, e muitos se resignam a cenas ou diálogo na missão, mas o StarCraft II realmente faz você interagir com o mundo fora do combate e, portanto, é uma história mais interativa.
2018 viu o jogo concluir com o lançamento do Legacy of the Void, um dos nossos melhores jogos de 2018, então se você quer toda a experiência, você vai querer obter as três entradas na série.
Empresa dos Heroes 2: Ardennes Assault.
A Company of Heroes 2 foi ótima, mas não correspondeu à magia de seu antecessor. Em seguida, Ardennes Assault veio junto. As forças dos EUA e Oberkommando alemão estão lutando pelo controle das Ardenas, em uma campanha inspirada em The Battle of the Bulge. O que o distingue tanto da Companhia dos Heróis como da sequela é a campanha não-linear que se desempenha em um meta-mapa estratégico. Os alemães são dinâmicos, sendo reforçados por forças em retirada, mudando os desafios colocados pelas missões da história e as escaramuzas dinâmicas.
Uma única batalha pode ser repetida muitas vezes com cada luta oferecendo novos obstáculos.
Enquanto a campanha é jogada apenas do ponto de vista americano, as forças dos EUA são divididas em três empresas, todas com especialidades exclusivas que cobrem o ar, o suporte e os papéis mecanizados. Essas empresas possuem habilidades de oficiais especiais e atualizam árvores, e qualquer uma pode ser usada para enfrentar uma missão. Mesmo se você se concentrar em um, os outros dois ainda estarão no mapa e podem prestar assistência ao bloquear o retiro inimigo de uma província capturada.
Esta é a primeira vez que as batalhas na Company of Heroes tiveram peso real. Anteriormente, ganhar era tudo o que importava. Concluir a missão e passar para o próximo, começando fresco. Ardennes Assault é uma campanha persistente, no entanto, e as perdas na batalha podem reduzir a vida e a mão-de-obra de uma empresa. Existe mesmo o risco de ser completamente eliminado, deixando as outras duas empresas para enfrentar os alemães sozinhos.
Pecados de um Império Solar: Rebelião.
Pecados de um Império solar se preocupam mais com a ação e as batalhas titânicas do que a maioria dos jogos de construção do império. Claro, você tem planetas que você pode colonizar, indústria e comércio que você pode desenvolver, mas quando se trata disso, há sempre grupos de navios que lançam balas, lasers e mísseis entre eles na luta eterna pelo domínio.
É um desafio mesmo contra a AI. Existem três corridas, cada uma com sua própria identidade, navios e tecnologia. Sempre há forças neutras que vão atrasar a expansão precoce, e até mesmo uma facção "pirata" que você pode subornar para atacar seu vizinho, o que sempre parece uma ótima idéia até que seja pago mais dinheiro para atacá-lo. Existe também um elemento de diplomacia bem envolvido, além dos acordos comerciais e dos pactos de não agressão usuais. Outras facções podem dar-lhe missões, como passar os recursos ou atacar outro jogador, e você pode fazer o mesmo com eles.
Há muito movimento em um jogo típico de pecados: seus escoteiros estarão fechando de planeta em planeta na busca de novos mundos para explorar. Suas flotas de comércio estarão movendo mercadorias de um lugar para outro, mantendo as rodas da economia virando, e suas poderosas frotas de batalha estarão passando de uma crise para a próxima, porque se não são piratas à sua porta, então é outra facção que vem reivindicar o que é Sua.
Não existe uma campanha individual por si só: você simplesmente joga um número infinito de batalhas de escaramuças contra a AI usando uma ampla gama de configurações de mapas, cada uma com suas próprias peculiaridades e estratégia. Você também pode criar o seu próprio usando as impressionantes ferramentas de criação de mapas e, claro, você pode fazer o jogo online e jogar contra pessoas reais.
Comandante supremo.
O Supremo Comandante foi o jogo que quebrou as PCs, como eram as exigências que colocava nos processadores. Este futuro robo-RTS de guerra simplifica o gerenciamento de recursos e se concentra mais na criação da máquina de guerra perfeita. Você começa com uma única unidade de comando insubstituível e, a partir daí, você constrói fábricas que geram unidades para fazer guerra aos seus inimigos.
É a grande escala que faz isso - anos mais tarde, o Supremo Comandante não quebra mais PCs já que rompe as mentes. O exército de um jogador pode atingir até 1000 unidades separadas em terra, mar e ar. Você deve orquestrar um cuidadoso balé de produção, movimento e ataque, esmagando seu oponente enquanto mantém sua unidade de comando segura e suas fábricas são alimentadas e fornecidas para que elas possam criar mais máquinas da morte. É brilhante e incompreensível.
Este foi um dos poucos jogos que oficialmente suporta monitores duplos, o que significa que você pode ter um mapa zoomável na segunda tela. É uma dádiva de Deus, pois permite que você fique atento ao grande quadro muito mais fácil. Poucos jogos são abençoados com a mesma escala que o Comandante Supremo, e quando você leva a guerra on-line, é onde o verdadeiro desafio começa. Títulos como o StarCraft exigem um pensamento rápido e reações mais rápidas, mas eles lidam apenas com algumas dezenas de unidades no máximo. Supremo Comandante exige tudo isso, e lida em milhares.
É isso mesmo, os melhores jogos de estratégia para PC lá fora. Mas quase certamente perdemos alguns dos seus favoritos, então, avise-nos nos comentários.
Civilização VI.
Crusader Kings II.
Starcraft 2: Wings of Liberty.
Warhammer 40K: Dawn of War.
Guerra total: Shogun II.
Empresa dos Heroes 2 - Ardennes Assault.
Pecados de um Império Solar: Rebelião.
Comandante supremo.
Homeworld: Desertos de Kharak.
Legenda sem fim.
Offworld Trading Company.
Cinzas da Singularidade.
Cidades: Skylines.
Command and Conquer ajudou a criar o jogo de estratégia moderno, eu diria que isso torna o jogo relevante, e deveria ter um ponto nesta lista.
Eu acho que a lista é mais "O que é o mais divertido agora". Eles dizem: "Aqui estão os 15 melhores jogos de estratégia que eu acho que você deveria jogar agora". Eu adoro comando e conquista, mas não acho que envelheceu, assim como outros títulos.
Nada de errado com as listas dos títulos mais importantes, eu simplesmente não acho que esse é o tipo de lista.
Ele está certo, você sabe. O título do artigo diz "Os melhores jogos de estratégia em PC", então eu acho que C & amp; C significa. Certamente, nem todos eles são ótimos e alguns namoraram o gfx e a jogabilidade, mas o que definitivamente colocaria nesta lista, e o melhor da série, é C & amp; C 3. Ótimo gfx, jogabilidade, 3 facções jogáveis, incríveis super-memórias e ESTRANGEIROS que invadem a Terra. O que mais você poderia querer em um RTS de ficção científica?
Noue Dune trouxe a vida, mas o jogador real em rts baseados em terra foi anhilação total, que definiu um marco que se baseou até hoje.
Embora, Dune veio antes de C & amp; C.
Havia esses jogos chamados de Dune 2 e Warcraft, young fella. Mas continue vomitando lixo, é o que você faz melhor.
Nenhum amor para todos os jogos Commander e Conquer me deixa triste. mas posso entender o porquê. É uma série que realmente não tem sido relevante desde o Red Alert 2, e alguns diriam que o Tiberian Sun foi o último grande C & amp; C. Além disso, alguns podem dizer que a estratégia é um pouco velada, pois você pode simplesmente agitar as massas de unidades e ropor o inimigo para a maior parte. Falta a nuance da Starcraft.
Joe tentou adicionar um jogo C e C. Não consigo lembrar quais, acho que pode ter sido o Red Alert 2. Ou talvez seja o que fosse o mais recente. Eu vetou-o pelos motivos que você listou, e porque já tínhamos jogos RTS bem representados aqui.
Adorei C e C quando a série era jovem, mas simplesmente não conseguiu crescer. Adorava muito o seu próprio carro, os desenhos ficavam mais e mais no topo, e sim, esse jogo central não era realmente mais interessante. SupCom comeu o almoço do ponto de vista do espetáculo visual, e realmente não era um RTS suficientemente bom para ficar ao lado de qualquer dos seus contemporâneos.
i been playing rts games for a long time to not have WC3+exp nor ANY command and conquer games is a massive slight to rts hell they didnt eve mention dune between dune and c&c thats the heart of rts. now to be fair the last goood c&c game was c&c 3 tibrium wars as much as i love geerals i still have to say c&c 3 was my fav but its such a hard choice i was i could say there where both the best.
No love for Homeworld(s), GalCiv or Masters of Orion?
Homeworld redefined RTS for 3D space and the GalCiv games are solid, worthy 4X.
Haven't played a MoO since MoO 3 though. That was dense as **** to get into…
For me, the series peaked at C&C: Generals. They moved away from the kitsch videos (which I did love in the original games but the sheen wore off when they started spending so much on producing B-movie cutscenes) and simply created a fun, explosive RTS.
I'm hoping the C&C Victory Studios are working on taps into the Generals style of game.
Satiellite Riegn sould be in here.
Does Armello count? Não? I'm terrible at this, as I have been with every other list.
I'm not so good at strategy, really. Glad those games exist though as it can be a joy to watch someone play them, and sometimes you have to have a mind like steel tacks to outwit the AI or whomever you're playing against. And when such a person is a good winner/loser on top of that? Well, you're probably looking at quite the admirable human being.
I never could get anywhere beyond the likes of Shining Force, FEDA, and Vandal Hearts. Or was it Vagrant Story? I always get those two confused. No, pretty sure it was Vandal Hearts. Terrible at Disgaea, though, but I find it so engaging as I'm fond of NIS's sense of humour. The only developer to have made a visual novel that I not only completed, but played more than once.
If you've not heard of it, look up Disgaea Infinite. It's a PSP game, but you people seem too civilised to go for all that 'console peasant' brainrot. Bom para você!
Ah, Shining Force. It had an armadillo in steampunk powered armour. Unforgettable. We need a Shining Force remake that's actually good, so I can vote that in for one of these articles. Though it might not end up on PC, so I'd probably fail at the whole concept of these lists all over again.
It's almost like someone seen me talk about this.
We aim to please.
I can jibe with this list.
Personally I'd remove World in Conflict and replace it with Dawn of War 2. Because for me, WiC is better covered by Airland Battle if we're talking cold-war RTS, and DoW2 is probably the RTS I've played most of over the years. Probably the first RTS to REALLY suck me into playing online.
With regards to Supreme Commander, it still has an active community given that Forged Alliance Forever dropped a few months ago. Probably more active than SupCom 2. And all in all, it's still conducive to some epic large scale battles. I'd recommned Gyle's casts if you want to check it out:
i must say that even though this is an "old post"
there is 1 game i miss on the list..
one of the very first RTS games, along with C&C that defined RTS games.
even though games like Dune 1 came back in 1992.
i would trade WiC for total anihilation or the original C&C :D.
but thats just me.. im old enough to remember the good old games.
to bad the newer computers are to "heavy" to play the old classics.
I miss Stronghold: Crusader from this list :( With it's HD remake it's playable and Crusader 2 is about to release in 3 weeks time. It's meant to stay true to the original.
Either way, the first one should've made it to the top 20 list.
This is a great list:
I would personally add, Command & Conquer: Tiberian Sun, Homeworld and these days I'd rather have Rome 2 or Attila over Shogun.
Regarding Empire at War, I recall the reviews of the time giving me the impression that the ground battles were pretty terrible. Can I assume from its entry here that they're not as bad as I thought? I've not played a decent strategic Star Wars game since Supremacy so my interest is piqued.
The ground battles arn't great, although I personally feel the more scripted engagements in the single-player are alright. Considering Supremacy/Rebellion didn't even have ground battles though, it's a step up from that.
If you liked Supremecy, you should like this. It may not be the best RTS ever as far as mechanics and design (again, re ground battles), but it's a pretty kick-ass star wars game. You get to summon in Star Destroyers and see them blast away, the expansion adds in the SSDs, you can build and use Death Stars. it's an experience, and not one to sniff at. That's why I included it, anyway.
I never would have thought about saying this 6 months ago, but Rome II has been polished up so well its better than Shogun for combat and depth. But the Shogun era is much more fun just to bask in.
It deserves a revisit.
One of my personal favorite strategy game is Lord of the rings: Battle for middle-earth 2 :P.
It's a shame someone hasn't updated Command & Conquer Generals: Zero Hour so that it can be played on Windows 8.1. It's a classic game, and deserves to be mentioned in this list IMO. I used to love playing the GLA and steamrolling over the Americans *evil laugh*! ("Thank you for the new shoes!" :-D )
Another game that I bought only four days ago is Rise Of Nations, and I'm really enjoying it. It's great fun to start a game with spearmen and slingshot warriors, and end up planning missions using fighter and bomber aircraft. And of course if you want to go really crazy, you can develop nukes too. Great scope for varied strategy and tactics.
Apart from those omissions I think this list is very interesting. I own 10 of the 20 games mentioned, so there are a few that I'll be checking out and possibly buying, especially if they're in a Steam sale. Thanks for updating the list!
When I was updating the list, I actually had a chat with Rob in regards to Rise of Nations, especially since there's the Extended Edition now. But having not played the new version, and since it's been many, many years since I played the original, I decided that I wasn't as comfortable adding it to the list as I was with the other new additions.
Of course, we'll no doubt be updating the list again at some point, and by then I might have had time to play the Extended Edition. So it could appear down the line.
Don't know how about you, but I have C&C Generals: Zero Hour on Origin and it works fine on Win 8.1.
No love for the Dominions series? For shame.
The fact that neither Victoria nor Hearts of Iron made the list, but CK2 and EUIV (EU being the worst of them..) did, makes me quite damned sad.
that said, for the most part it's a good list.
Wasnt World in conflicts multiplayer shut down?
Shouldnt that be stated in the "buyers guide"?
Where the f is Homeworld?
I'm really happy to see Starcraft 2 isn't on here. That boring trash killed the RTS genre. Blizzard is good at killing genres.
No Mount and Blade? Mesmo?
Mount & Blade: Warband is in both our top sandbox and top RPG lists.
Você sabe o que? I also missed the strategy part in the title, my bad.
A lot of "The Best" lately.
I feel like Dawn of War 2 should be on here as well, it was different from the original but good - well, alright, I feel like the last expansion fell flat.
Other than that, perfect list.
I also feel like SupCom should be on the list twice. Just because.
SupCom really is brilliant.
I can't say I'm a huge fan of Dawn of War 2, though. It can be fun, and the progression of your squad is neat, but as a strategy game I think it's severely lacking. We're also picking the best from franchises rather than listing the franchise or listing them separately, and I think most would agree that the original is still the best.
Me, I really loved DoW2's squad level control. It made perfect sense with the context of Space Marines. Sadly, they never got terribly creative with the level or mission design, but moving from one end of the map to the other setting up kill zones and dealing with enemy units in different ways was fun enough, almost like a RTS'y X-Com (Nu-Com). No other game has quite emulated it's style and thats a shame.
This comments section is getting confusing. I would recommend simply starting a new post come 2018 instead of continuing to update this one.
Glad to see Infested Planet make the list. It’s a pretty awesome strategy game, and very different from most other RTS's. You regularly see yourself battling back and forth with the bugs on each map, losing the advantage one minute and being pushed back, then suddenly having a breakout moment as you adapt and change to the circumstances, or pull off a risky raid that takes the pressure off your flank, or even just remember an ability you had been forgetting about until now.
There’s a heavy emphasis on on-the-fly strategy, with the battles ebbing forwards and backwards as you advance, gain ground, the aliens adapt, force you back, and you desperately try not to loose too much whilst they counter-attack and frequently circumvent your previous strategies. You can gain momentum, but so can the enemy, and the game has a lot of scope for turn-arounds from dire circumstances with the right play (which applies just as much to the enemy).
All in all, I definitely recommend it, especially if you’re looking for something a little different from the standard RTS or squad level tactical game.
I'd personally put Men of War: Assault Squad 2 on this list. Sure it's rough around the edges but it has a certain charm for a WW2 RTS I haven't felt since the late 90s/early 00s.
Has no one mentioned Age of Mythology?
I've only played two of these games: Civilization V and Age of Empires. I really liked both of them, so maybe I'll have to try these other games. What's age of mythology? Is it more like civilizations, but with added mythological creatures. That sounds like a pretty interesting game. gameofwarrealtips.
I will always maintain, that Warcraft 3 is one of the best strategy games ever made, and it does deserve a place on this list. A game that's only downfall wasn't even in the gameplay, but it was let down by the devs, who left it in the mercy of hackers. A HD remake with cheat-secure official servers would put it back on the map, even after 10+ years. Also, I agree with some of the comments here about the C&C series, my vote would go to Generals, that was a lot of fun to play, both the core game and the expansion, Zero Hour.
Home World or one of the 2 Home World sequals along with Command and Conquer or one of the 16 Comand and Conquer sequals should have a right to be on the list;)
The Emissary should be on the list to , I play it for days ( not that I recommend it ) , it's available for free ( I played it on Linux )
Check it out here stratmontclanstrategies. blogspot/
I agree on Command and conquer , spent days on it.
I can't believe this list doesn't have Warcraft III.
I would make a list as well, I can respect most. See the supreme commander as the revival of total annihilation :) the old dune and Warcraft are pas their prime but the only title I am really lacki is any title in the heroes of might and magic series?
If you haven't played it I recommend A. I. War which is absolutely the best co-op strategy game I have ever played. Nothing else even comes close.
Excelente lista. However, Endless Legend and Homeworld would be on my list also.
There's a few games I want to comment on:
World in Conflict - multiplayer may be shut down, but its singleplayer campaign is so good that it should probably be mentioned regardless. It's one of few strategy games that I'd point to as having good singleplayer campaigns.
Warhammer 40k: Dawn of War - I think you should make this more specific and point directly at Dark Crusade. It's easily the best version of that game.
Dawn of War 2 - is underrated. The singleplayer is only fun if you enjoy clicker-RPGs like Diablo, but multiplayer is surprisingly good. Team matches in particular are very fun and different from the norm.
Best licensed strategy game - should still be Dawn of War: Dark Crusade, but Empire at War is a great second ;)
Best strategy game campaign - where is it?
I get that CoH 2: Ardennes Assault has a nice dynamic campaign, but that's all it is: interestingly dynamic. To be blunt: CoH's mission design is terrible, its storytelling is weak, it doesn't have much variety and its presentation is poor.
There are strategy games that do try to tell a story and actually manage to present it rather well and within an interestingly varied, but structured, campaign. Think of the C&C games, StarCraft 2, World in Conflict, Battle Realms, Homeworld, etc.
Strategy games may not traditionally be the best vehicles for story, but World in Conflict outshines most story-driven shooters and Battle Realms likewise trounces most fantasy RPGs. As for StarCraft 2: that presentation, that mission design, wow.
A good test for RTS games is to think how popular or enjoyable the game would be if it had basic graphics (think 1995). In some cases (like Civilization or Starcraft) it would be just as good, in other cases (like the XCOM remake) it would make it pretty obvious that they're just a basic RNG hiding behind pretty 3D models. To call that thing a strategy game is an insult to the word "strategy". At best it involves some tactics, and (given how bad the AI is) you don't even need much of that.
Look, I LOVE Sins of a Solar Empire, I do. buuut I don't think it's better than Homeworld or Galactic Civilizations 2.
What about Warcraft?
SWEAW is definitely a good one, but I didn't like the population cap on it though - especially in space skirmishes. Still, glad it's here.
Master Of Orion not in here?
FYI the concept of a war game was concieved by H. G. Wells in his 1913 guide "Little Wars" for use with toy soldiers.
I could argue that C&C isn't one of the best strategy games, not anymore: Slow gameplay, bad AI, spam to win and so on.
I also don't get it why people feel entitled to add their own favorites to other peoples lists?
Civilization is best from this list according to me.
But I think you should also mention Lords of Midnight.
I know this is an update, but don't forget XCOM now has an expansion, Enemy Within. It's a cracker, and I would recommend people get that, rather than "just" the vanilla game.
God, I was so happy it was so good. (Do you see my avatar? DO YOU?)
I do NOT recommend war game series. Horrible quality. T-55 tanks can take out M1A2's with no issue while M1A2's can sit their and shoot and do no damage, vehicle and weapon models are just bad. Game play is closer to arcade then it is strategy.
Command and Conquer: Tiberian Sun has a special place in my heart.
I think Age of Wonders III is a great game.
There are just too many unbelievably good games out there now and with XCom2 and Warhammer on the horizon, the dilemma of what to spend precious time on is only going to get worse.
I wouldnt consider the wargame series strategy games.. more like arcade RTS. Not even close to realistic.
What about Warcraft?
wargamer is one of the worst wargames out their. Unrealistic and unfair scenarios its easy to play and beat but its far from being realistic and thats what kills it.
4 reviewers answered 7 questions.
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The 50 best strategy games on PC.
By Adam Smith on November 18th, 2018 at 5:00 pm.
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40: Offworld Trading Company (2018)
It’s a rare thing to find a game that slots neatly into a genre but doesn’t seem to follow many – if any – of the established rules of that genre. Offworld Trading Company is one such game.
It’s about offworld colonies, except you’re not worrying about keeping your population happy and healthy. It’s about making big profits, but money is a fluid thing rather than the central resource. It doesn’t contain direct combat, but it’s one of the most ruthless and competitive game you’re ever likely to play. Oh, and you could pretty much follow an entire game by watching numbers fall and rise at the side of the screen, only glancing at the actual map once or twice.
Created by a team led by Civilization IV designer Soren Johnson, Offworld Trading Company is a game about the impact of decisions. Everything, even hesitation, creates change, and because the foundation of the entire game is in flux – the numbers that drive everything visible and entirely predictable – it creates a space where you become proactive and reactive simultaneously. It’s impossible to act without influencing the status and decision-making of your competitors, and by the time the impact of one change has been felt, another handful have already happened.
Notes: Partly inspired by M. U.L. E., which dropped off our list this year, Offworld Trading Company is a perfect social game – short-form, multiplayer and frequently hilarious despite its intensity.
What else should I be playing: M. U.L. E. & # 8211; the original strategic trading game is available to play free, online.
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111 Comments.
Lots of great games. Wouldn’t have put the post Total Annihilation SupCom games in there though, I found the scale too large and spent a lot of the time zoomed out watching some triangles moving about rather than up close with the action.
Yah, I agree. Figured one of the C&C games would be in there, maybe Generals or Zero Hour.
Modded Zero Hour is still my favourite RTS (and is still being actively developed, I believe)
But I’m OK with not seeing it here. There’s alot of stiff competition.
Supreme Commander is the peak of real time strategy design. Your personal shortcomings shouldnt relieve the game of its meritorious place.
Supcom with Fa:Forever is totally one of the greatest RTS of our time. It requires a buttload of the player, you have to keep track of so many things. But the payoff is watching that stratbomber survive a barrage of AA to bomb your feckless opponents antinuke facility. Paving the way for a nuclear victory.
Oh yea, best economy system of any RTS too.
You should check out Spring RTS, particularly balanced annihilation; it’s what Sup Com would have looked like with another 10 years of development and refinement.
I wouldn’t downplay supcom that much. I find it mind-boggling that a 12 year old game still has such an active community as the forged alliance forever community for forged alliance. On a friday evening still constantly hitting 900 online players. I also think it is quite amusing to see the new planetary annihilation and ashes of the singularity make claims to the same playerbase and their games are completely deserted, while forged alliance lasts.
FYI your year on EU4 is wrong, it released in 2018.
Isn’t Darkest Dungeon incorrect as well? It says 2018.
It is, Darkest Dungeon is less than a year old. I had a double-take and went to look it up thinking several years of my life had just vanished.
Battle for Wesnoth should be 2003.
The Myth mod isn’t about WW2, the video has Hueys and McDonaldses while RATM plays.
Master of orion/magic deserve more love because I love them, and because they are still much more fun than their later clones (hom&m, galactic civ…). Darwinia as well as the only thing close to rts I was able to beat.
And those nice difficult games that were in the middle point between rpg and rts as evil islands are still underrated, I see.
I am currently enjoying Stellaris. Therefore, Stellaris should be on the list.
I too have recently enjoyed Stellaris, but I do not agree.
It should at least replace HOI IV in my opinion. Something about the latest installment of HOI just doesn’t click for me. The production mechanic is good but I found the combat to be incredibly shallow. It just ended up as ‘select units, click on province(s) to be attacked, wait, rinse and repeat’.
I know this is HOI, not War in the East, but I found HOI III’s combat far more engaging. And then there’s the UI…the Air combat menu… *shudder*
Yea, and I find all the HOI3 detractors people always lay out just unconvincing and in the end it just boils down to “accessibility”. The sad reality though is that Paradox games are becoming kind of cookie cutterish. They’re really starting to create a brand and its not necessarily a good thing if you like diversity and esoteric game design.
I think Stellaris is better than many other games on this list, but that’s a result of my preference for the space 4X genre. As an objective assessment, I think Stellaris is still too much of a work in progress to make a list like this. There are still too many gaping holes… like the idiot sector AI, or the lack of deep trade systems and other mid-game content.
A year from now it should make the list, if Paradox can tighten up the design (with or without DLC’s).
Not as a strategy game though.
It good strategy game, and a better story/history generator/simulator atm.
FWIM Master of Magic no longer is “the previous game on the list” that the writeup for Warlords III mentions.
This mistakes ruins everything forever, obvs.
Darkest Dungeon came out in 2018, or 2018 if you’re counting Early Access.
2018 gave me a minor heart attack as I thought I’d lost a few years somewhere.
You did. Good thing it is a minuscule loss though. The Mandela Effect in action. Am I joking? That’s for you to decide… (mwauhaha)
Surprisingly not very mad at this. Scoop out your #1 and #2 and put them on the arse-end of the Top 10, and sneak Heroes of Might and Magic III into 5th place somehow, and this is pretty much how I’d ranks.
A few gems in there I haven’t seen for years, and more than a few high recommendations I haven’t seen yet, put side to side with cherished favourites (that’s the point of this ranking, right?).
Also did I miss something or is Total Annihilation absent?
I would put Total Annihilation in the Supreme Commander place. It had so much more character and it was one of the most innovative game in the genre.
Definitely, Total Annihilation is still my favourite RTS to this day. One thing that’s always frustrated me is how all of the spiritual successors have focused on the scale, but I think that’s forgetting so many of the details that made the game so interesting. Things like elevation having such a distinct effect on bullet trajectories and troop movement, the variety and effectiveness of base building, the way different maps allowed for completely different economies, the fact that radars and map information were such an important part of the game — and radar jammers alongside that. There’s so many things that TA did that modern games have barely scratched.
I don’t understand why you keep releasing these toplists. The selections you make are so absurd every single time that they are essentially meaningless.
But then I guess toplists are a cheap way of generating lots of content, maybe that is why you keep doing it.
And I don’t understand what there is to complain about. In the worst case: Ignore it.
Thanks to the list I added 1 game to my wishlist and got reminded of some other games from my backlog.
In Golwar world, complaints don’t exist. Only huge amounts of ignorance.
I actually quite like the top lists. It helps remind me of gaps in my backlog, and the bite-sized overview helps me quickly judge a couple of possibilities when I’m trying to figure out what I want to play next.
How come Master of Magic and Master of Orion 2 lost places on the list in two years (one and half?) is beyond me. These game didn’t get worse and new entries don’t validate that shift. The Banner Saga 2? C’mon, and I say it as somone ho is big TBS series fan.
Rome: Total War and Majesty the Fantasy Kingdom Sim are the two strategy games I’ve put the most hours into over the years. They’re just so replayable.
edit: Well… maybe they haven’t topped HoMM2&3 for sheer hours played, but I’ve got those games down to such a precise art that there isn’t much strategy left in them.
I love both of the Majesty games, seriously underrated imo.
When I started reading through the list, I noticed many familiar titles. For fun, I decided to count how many games from the list I actually haven’t played – and it was 14. 2 of them I haven’t heard about before.
I wonder what are the numbers for other readers, share in reply if you want :).
There are 30 on the list I haven’t played, but even then I was including a few games where I haven’t played the most recent version but others in the series (Starcraft, Total War series, etc.)
I’m not sure what any of that means, because there are games I would have included as classics that aren’t listed here, like the Kohan games.
I refuse to go through the list and count. Off the top of my head though I would say I’ve played about 15 of them. Around 6-7 are brand new to me. I started pc gaming when Half Life 2 came out.
Thats not that long ago in terms of pc gaming.
Played 28 of them, just not into the RTS type ones. But nice to see RPS loves many of those old classics.
Still waiting for the true JA2 successor too. Probably never happen, but a guy can dream…
I wish I could go back to enjoying Civilization 4 that much again. But the stacks of doom and the feeling of being pushed to combat so much hinders that for me.
Glad to see Dominions 4 up there… such a lovely unsung game.
I’d also have Atlas Reactor in the top ten as the best multiplayer strategy game since Tank Wars… but given the lack of coverage on RPS I’m guessing none there have played it. (Come on guys, give it a little love… its what happens if you turn X-com into an online brawler… of if you made a turn-based MOBA that people over 30 can enjoy).
No Hostile Waters? I know it’s more tactics than strategy, but then The Banner Saga 2 is pretty much all tactics as well.
In my opinion Hostile Waters is even more action than tactics/strategy. I’d say it’s more in line with tactical action games like Republic Commando, although obviously more strategical and much, much better. Although, judging the atmosphere it definitely feels more like Command & Conquer with the ability to jump into each vehicle. Lovely game!
Impressed to see SupCom here and so high but to be honest it is the rts I have the fondest memories of.
However I retried it recently and it did not age too well. The graphics do not scale well to high density resolutions and the UI could use some improvements.
Still, by far my favorite RTS.
Have played more of these than I anticipated going in. Not sure I’d agree with the order or anything (or leaving out e. g. Victoria II and Stellaris), but if nothing else it’s a list of really solid strategy games.
I would argue for the inclusion of one title that’s not on this list: Dani Bunten’s 1990 classic Command H. Q. , which is both a historical landmark and a game that still holds up today.
I very much enjoyed reading that article of yours, thank you for sharing!
XCom 2 was an improvement? Seemed shallow from what I played. The first was much better, plus it has cybernetics, which the sequel doesn’t have.
The sequel is made to be moddable, which automatically makes it a better game than EU, which had exactly one option if you wanted to mod it.
Somehow it makes me very uncomfortable to see RTS games thrown into the same bucket as turn-based strategy games. They both have “strategy” in the name, but the gaming experience is so vastly different, it doesn’t seem right.
Edit: I think a more appropriate name for RTS would perhaps be RTC’s – “real time command/control” games.
Yes, it would be nice, but you are perhaps over 30 years late with that idea :p.
Similar to OpenTTD, there’s also OpenRCT2. It’s not quite as polished and there are no freely available graphics (yet?), but it plays quite well and is being actively developed.
Yaeah, you can’t write about RCT2 without mentioning that.
I definitely think Endless Legend is ranked far too high. I’d definitely put things like master of orion age of wonders sots 1 other civ titles besides 4 above it.
Endless legends is barely top ten strategy games of this decade let alone all time.
Agree, I didn’t find it all that interesting or fun. Did one playthrough and never felt compelled to go back to it.
A game I’m not surprised is missing but absolutely deserves to be on this list is Renowned Explorers: International Society – don’t let the cutesy simple graphics fool you, this is a deep, engrossing and endlessly replayable turn-based strategy game based on Explorers and Expeditions in the late 19th century. It has a very active and friendly community which extends the life of the game by posting weekly high score challenges. If you call yourself a strategy fan you really owe it to yourself to play this – the DLC is pretty much essential as well, adding a lot of new features to the game.
Endless Legend gets major points for creativity in setting and faction design, and a clean user interfaces.
The game mechanics and AI for their games need work, but it’s a young studio. They deserve credit for doing something different in worldbuilding (not the usual fantasy or space tropes), and recognizing that a clean UI is important when you have to stare at the same screens for hours in a strategy game.
To get full credits for world builing though. They need to actually build the world, and not just make cool designs and vague inconsistent background stories. What Endless Legend lacks most of all, especially compared to Alpha Centauri, is proper world building and story telling.
Dawn of war soulstorm! Woo!
Still modding away, this time on imperial guard with pith helmets!
So many race mods it’s unreal. Join them up to make the most complete wh40k game going.
“Although it’s not often regarded as part of the pantheon of strategy games, Rise of Nations is the closest thing to a real-time take on Civilization that we’ve seen. & # 8221;
Damn right. Rise of Nations is so profoundly good, so incredibly, unspeakably good – its not just one of the best strategy games ever made, its one of the best games of any genre, on any platform. It boggles the mind how good and rich and deep it is. Perhaps thats the reason we dont see the game more revered and mentioned in strategy discussions – its too much for the average gamer. Quem sabe.
I don’t know, I’m very much an “average gamer”, although a dedicated PC one, I touch many genres but rarely go too much in depth (I like UT and OW as FPS but I’m not going to play Arma for example).
Like a lot of people I’ve grown up on the most popular entries of the genre which are generally RTS(Warcraft 2&3, AoE 2 and my personal favourite of this whole list: Starcraft 2, shitty story but best gameplay of any video game I’ve ever played) although I’ve touched some Civilization (but the fifth which is fairly mainstream) and rise of nations is one of my all time favs. It has that balance between complexity and accessibility and it makes growing cities and territories so god-damn satisfying. I also like legends but nations is definitely better even if not quite as cool looking.
I loved Rise of Nations. It definitely hit the real-time-Civ note.
That said, battles felt rubbish in the game. I think it found an awkward middle ground between the micro-heavy precision of Starcraft/Warcraft and the unit-massing of Total Annihilation, with mini-squads making everything more complicated. I remember many instances where the best option was just to spam light infantry.
The governments in the expansion where also neat, but not that revolutionary really. Just a couple minor bonuses wrapped in a new “tech.”
For me the game really shone in the economic and expansion side, which was more involved and more interesting. Too bad none of the victory conditions made peace a fun endgame.
CTRL + F “age of empires”
Nope, no mention in either the comments nor the list. Felt I needed to log in to remedy this. What is wrong with you people? You mean your opinions aren’t the same as mine!? Blasphemy.
Yeah this site is okay I guess but no mention of C&C and AoE? Star/Warcraft 3 not even in the top 10 and a turn based thing on #1?
Sure these lists cannot avoid being opinionated but this doesn’t make any sense at all xD.
Nah this is a rubbish site for bad jerks.
Honestly though, C&C hasn’t aged that well. Of course its influence was huge, but it’s long since been outdone, not least by its own sequels. And even they’re hard to call the best ever.
There are no classic roguelikes (e. g. DCSS, ADOM, TOME, Brogue) at all on the list. They do concentrate on tactical decisions, and they do it their own way, so they should be here. Also (not so classic) FTL has its own take.
The rougelikes are in the RPG list.
Obrigado pela informação! I believe them to be closer to strategy than CRPG since they concentrate on tactics/strategy rather than on telling a story (I generally love roguelikes, like strategy, and hate non-roguelike CRPGs because they lack challenge and books/movies are generally better for telling stories), but I appear to be in minority.
Jagged Alliance 2 for me is top 3 stuff.
I’d argue even to put it first, but top 3 would already be reasonable enough.
EDIT - Also, WHERE THE HELL IS MASTER OF MAGIC?
The thing (vanilla) JA2 really is missing is a transparent cover system. I could never work out whether taking cover behind an obstacle (e. g. a tree) would make a PC harder to hit or would prevent him from targeting an enemy.
1. World In Conflict.
Really disappointed that there was no mention of the great ‘Combat Mission’ franchise, especially since you guys have always done a great job of covering it.
I’d suppose Combat Mission is Tim Stone’s field who’s like a specialist, so the game (or my fav Close Combat 2) missing from the list of more general “strategy games”, such as Civilization, X-Com or HoMM, is understandable.
Also the Combat Missions I’ve played weren’t that good as a single player, campaigny experience compared to the games listed here. Combat Missions excelled as sort-of simulations of a single battle. Great games, though.
I agree with those criticizing the lack of mention of the Combat Mission series in this “50 best strategy games” piece.
Combat Mission is a realistic WWII/modern war strategy series, unlike WWII strategy alternatives Men of War and Company of Heroes.
Arduous attention to modeling what war is actually like yields to Michael Bay ideals of explosions and graphical extravagance in the minds of the authors of this piece. I can’t respect that.
Hopefully Tim Stone’s influence over this wretched quivering mass of high output, low quality gaming journalists/advertisers will show in the long term.
If this piece was instead entitled “50 most popular strategy games on pc”, I would be less insulted by the lack of mention of a superior strategy product.
Good to see Alpha Centauri get the love it deserves. LONG LIVE THE HAB COMPLEX.
I’m saying this based on maybe 10 or 30 minutes of experience before dropping it for good, but Supreme Commander always struck me as kind of flavorless. I mean, it’s almost definitely not my type of game, managing large numbers of units is not something I do well, but I can recognize that the gameplay has value irrespective of how bad I am at it, it’s just that all the media I’ve seen of it looks kind of bland and generic.
I did enjoy what little I got to play of Planetary Annihilation and have made a note to go back to it.
Also, while Massive’s RTTs are all excellent, I thought WiC is the more definitive version. It must have been a hard call though.
I’m assuming when you list Myth, you’re listing the series, as Myth 2 is leaps and bounds better than the first game.
I am glad to see Myth made it into the list at all. I never met anyone else who’d played it (although I knew that there had to be some, somebody had to create all those lovely mods, after all).
Great titles all around. Alpha Centauri definitely my number one to this very day. Keep expecting something will come out and surpass it, but no game ever does.
Great to see Myth represented as well. Before there ever was Total War series, I was gnashing my teeth and dreading what the Dark might throw at me back in 1997 and 1998.
I’d also add some W40K titles. Namely Chaos Gate and Dark Omen. Surprised there were no Westwood classics on this list, though.
I’m surprised to mostly agree with this, though I’d’ve put Tropico, Eador and Rebuild in my top 10.
50 individual pages? Jesus RPS…thank god for AdGuard.
I should have known that I would disagree with any list of strategy games, considering the breadth of the genre and how many games in it I enjoy.
Still, Civ IV was my LEAST favorite CIV game. The new stuff (promotions and great leaders, mostly) just felt like cruft to me while the game took away many things I was familiar with in Civ III. I have since accepted it (and I will always defend Civ V for switching to hexagons), but I definitely do NOT agree with the (apparently?) common assessment that Civ IV was the “pinacle” of square-Civ.
The one part I will agree is that Civ IV brought with it the Civ Revolution remake, and Civ Revolution is swell.
As someone who isn’t into classic RTS games primarily for their typical control scheme, I’m dearly missing World in Conflict in this list!
It’s just so intuitive being able to fly around the map using WASD+Mouse as if it was an FPS and you had a jetpack, having a great overview and giving precise commands, all the while flying down to ground level and enjoying the atmosphere as though you were just some bystander in awe of what’s going on. Amei.
40% I agree with: Ground Control, Dragon Pass, AI War …
60% I disagree with: Starcraft ? Banner Saga ? Darkest Dungeon ? & # 8230;
What I would to add to a personal list:
* Master of Orion.
* King’s Bounty Crossworlds.
* Gangsters: Organized Crime.
* Mechanized Assault & Exploration (M. A.X.)
* Krush, Kill ‘n’ Destroy Xtreme.
* Off-World Resource Base.
* Black Moon Chronicles.
* World in Conflict.
* Zombie Night Terror.
the only one that I am missing is Dune 2 still play it on my tablet the gran dad of rts.
Glad to see Alpha Centauri up there. I checked my WoW stats recently, it was really scary. I have almost logged an entire year of my life playing WoW in the last 12 years. I think it’s probably a similiar case with Alpha Centauri, I played that game so much over the years – one of the best games ever created.
I think my top 5 would be:
1. Alpha Centauri.
3. Dungeon Keeper 2.
5. Myth 2 and probably Populous overlapping one of these titles.
Personally I can’t take this list seriously if it doesn’t have World in Conflict or Age of Empires 1 or 2 on it. Also loved Rome: Total War.
Civ IV is fine. Fall From Heaven is the greatest strategy game of all time.
I hope the modder is nowadays a millionaire because of FfH2 and being hand-fed peeled grapes for the rest of his/her life.
He’s a project lead at Stardock and responsible for the rescue of the Elemental franchise.
Oh, polemics! Well, I begin to read (every day, many times) RPS after seeing Freespace 2 make top 1 of some list (I believe it was best games), and also X-COM being there somewhere.
Well, this list might be the one to make me stop reading it. No C&C games? None? In fifty fucking games you can’t find a spot for one of the most celebrated strategy games ever made? Of which there are what, dozen different titles? And may be considered one of the precursor of the genre? Geez, hivemind, you’ve disappointed me.
(of course I know this doesn’t matter and I will keep reading RPS every day, but I needed to show some nerd rage on this stupid list)
Decisive Campaigns: Barbarossa.
Combat Mission games.
Steam and Iron with Campaign DLC and Rule the Waves.
All these should at least be in the top twenty.
ikr. But hey, at least Total War Warhammer and Company of Heroes made the list.
No Rimworld or Factorio? I was sure you would have Rimworld in here when you mentioned Dwarf Fortress, but you didn’t even mention it as a similar game with better graphics and UI.
Also no Dark Souls as #1? A 3D beat-em up is after all as much a strategy game as it is an RPG.
“Promising Clockwork Empires in early access” makes me believe that Dwarf Fortress’s text was copied from the last year’s list, and Rimworld wasn’t such a big thing then as it now. Or was it? All these ea games are tough on my fumbling memory.
Gary Grigsby’s War in the East is also available on Steam. And indeed, most Matrix games are at this point, I think.
Impressions Games gets shafted again, eh?
Ah well, there’s probably nothing that can be done about it short of culling an RPS staffer and wearing its skin into the office.
Until then, it will have to be the grumpy comment for this, instead of its rightful place in the back half of the pack:
Pharaoh with the Cleopatra expansion (2000)
2018-2018 must have been good years for strategy games for there to be this many additions to the list. Did you guys get rid of your old list? Any links to that seems to bring me here. That’d be a shame, because partly of what makes these lists great are the ensuing discussions.
Total War: Warhammer is a better strategy game than Medieval II: Total War Kingdoms? And apparently Company of Heroes is better than Graviteam Tactics / Achtung Panzer? And Men of War is better than Combat Mission? Heh… um, ok? And no mention of Dungeon Keeper 2, Nexus: The Jupiter Incident, Jane’s Fleet Command, Harpoon, CMANO, Naval War: Arctic Circle, Theatre of War, Paper’s Please, Sacrifice, Hostile Waters, Ultimate General, Sid Meier’s Gettysburg, Cossacks 3, The Emergency series and a decent Chess engine like say Fritz 15 (Rybka)? Or have you been “guarding” Alice’s wine cellar again?
It’s criminal that the Command Ops series isn’t on this list!
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